Namık Tanfer ALTAŞ
Yavuz DEĞİRMENCİ
Bu araştırmanın amacı, dünyada özellikle eğitim ortamlarında kullanımı her geçen gün artan Coğrafi Bilgi Sistemlerinin (CBS) yükseköğretimde kullanımının değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Bayburt Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören ikinci sınıf öğrencilerinden...
Ufuk TÖMAN
Sabiha ODABAŞI ÇİMER
Atilla ÇİMER
Bu araştırmanın amacı; ortaokul, lise ve üniversite seviyelerinde öğrenim gören öğrencilerin fotosentez ve bitkilerde solunum kavramlarını anlama düzeylerini ve mevcut kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu araştırma gelişimci araştırma yöntemi içerisinde enlemesine yapılmış bir çalışmadır. Bu yöntem dahilinde veri toplama aracı olarak kavramsal...
Serhat SÜRAL
Günümüz eğitim anlayışında yapılandırmacı eğitim felsefesi benimsenmektedir. Bu anlayışın her boyutunda ifade edilen, öğrencinin aktif olarak süreçte yer alması, öğretmenin ise rehber pozisyonunda bulunması gerektiği bilinmektedir. Aktif öğrenme modelini ve bu modelin getirdiği birçok yöntem ve tekniği...
Elif MAMUR YILMAZ
Sema BİLİCİ
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulları görsel sanatlar öğretmenlerinin görsel sanatlar dersinde kullandıkları öğretim teknolojileri ve materyallerini belirlemektir. Araştırma verileri Bolu ili ilköğretim okullarından beş görsel sanatlar öğretmeni ile yüz yüze yapılan görüşmeler yoluyla...
Filiz ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK
Niyazi KAYA
Emel DURMAZ
Bu araştırmada Türkiye genelinde MEB'e bağlı okullarda görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinin görevleri sürecinde okul yöneticileri, zümre öğretmenleri ve branş öğretmenleriyle karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara yönelik geliştirdikleri çözüm önerileri incelenmiştir. Araştırma, tarama modelindedir. Veriler nitel araştırma yöntemi...
Veli KUTAY
Reading is one of the main components of literacy. Reading instruction is an important part of language acquisition process and different reading instruction methods might be used to teach reading. Turkey began to implement a new primary education curriculum in 2004. In the new curriculum, previous reading instruction method...
Murat KEÇE
Bu çalışmada tarih öğretim programlarına yön veren iki temel beceri (tarihsel düşünme ve tarih okuryazarlığı) karşılaştırılmıştır. Araştırmada literatür taraması kullanılmıştır. Ulaşılan bulgulara göre tarih okuryazarlığı becerileri ile tarihsel düşünme becerilerinin büyük oranda örtüştüğü tespit edilmiştir. Tarihsel düşünme becerilerinin...
Tevfik UZUN
Ahmet AYIK
Bu araştırmanın amacı, öğrenci algılarına göre akademik personelin iletişim becerileri düzeyini belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini bir Devlet Üniversitesinin Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim gören 358 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak...
Erhan GÖRMEZ
Bu araştırmanın amacı, öğrenci velilerinin görüşleri doğrultusunda medya okuryazarlığı dersini almış ve almamış ortaokul öğrencilerinin medya okuma düzeylerini ev ortamında ne derece sergileyebildiklerini ortaya koyabilmektir. Bu araştırmada, nitel veri toplama araçlarından görüşme yöntemi...
Erdal ÖZCAN
Gökmen BOZTİLKİ
Bekir İNCE
Bu araştırmanın amacı, yurt dışında öğrenim gören ve bulundukları ülkede Türkçe ve Türk Kültürü derslerine devam eden iki dilli Türk öğrencilerin, dersin yapıldığı yerin fiziksel imkânları, ders kapsamında sağlanan olanaklar, ders veren öğretmenlerin nitelikleri, ders araç gereçlerinin taşıdıkları özellikler gibi...
Nezahat GÜÇLÜ
Öznur TULUNAY ATEŞ
Neslin İHTİYAROĞLU
Bu araştırmanın amacı kadın okul yöneticilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeylerini ve durumluk ve sürekli kaygı düzeyi ile medeni durum, çocuk sahibi olma ve görev yaptığı öğretim kademesi gibi demografik değişkenlerle arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak...
Fatmanur ÖZEN
Demokrasi için doğal bir gereklilik olan hesap verme, eğitim üzerinden yalnızca öğrencilerin ve ailelerin memnuniyetini değil aynı zamanda tüm vergi mükelleflerinin eğitme ayrılan ülke gelilerinin ne denli verimli kullanıldığını belgelediği için, eğitim hizmeti veren kurumların profesyonelliğinin bir ölçütüdür. Bu doğrultuda bu araştırmada amaç...
Didem TÜRKOĞLU
Gülümser GÜLTEKİN AKDUMAN
Bu araştırma; okul öncesi dönem çocuğu olan babaların babalık rolü algısı ile çocuklarının sosyal becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Ankara ilinde resmi ilköğretim okullarının anasınıfları ile resmi bağımsız anaokullarına devam eden 48-60 ay...
Seher BAYAT
Bu çalışmada ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin sesli okuma becerilerinin değerlendirilmesi ve okula başlama yaşına göre sesli okuma başarı düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını araştırmak amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli "betimleyici, tarama modeli"dir Araştırma Ordu ili...
Gamze TEZCAN
Salih Zeki GENÇ
Çalışmanın amacı, ilköğretim bölümü öğretmen adaylarının kariyer planlarını ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışmanın örneklemi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi, Sınıf Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği anabilim dallarında...
Göknur AYDIN
Bahadır KOZ
Aykut Emre BOZDOĞAN
Günümüz dünyasında en önemli sorunlardan biri olan çevre kirliliği insan sağlığını ve doğanın geleceğini tehdit etmektedir. Özellikle gelişen teknolojiyle birlikte çevre kirliliğinin türleri olarak bilinen ağır metal ve radyasyon kirliliği üzerinde soru işaretleri giderek artmaktadır. Bu nedenle bu araştırmada İlköğretim Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmen adaylarının...
Neslin İHTİYAROĞLU
Esra DEMİR
Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim okullarında eğitim gören öğrenci görüşlerine göre farklı denetim odağına sahip öğrencilerin okul bağlılık düzeylerini belirlemektir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada; Ankara ilindeki 5 ilçeden toplam 475 lise öğrencisine “Rotter'in İç-Dış Denetim Odağı Ölçeği” ve “Okul Bağlılığı Ölçeği” uygulanarak elde edilen veriler...
Yüksel KAVAK
Öncelikle tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyorum. Bu toplantıda TEKIŞIK ailesini temsilen aramızda bulunan Sayın Işık TEKIŞIK, Sayın Işıl TEKIŞIK KARABIYIK ve Sayın Erol Ünal KARABIYIK'ı hem selamlamak istiyorum hem de yakın bir geçmişte sevgili babalarını kaybettikleri için kendilerine tekrar burada baş sağlığı diliyorum.